Gry i zabawki
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(110)
Forma i typ
Książki
(83709)
Proza
(44200)
E-booki
(12977)
Poezja
(7976)
Publikacje dydaktyczne
(6150)
Gry i zabawki
(110)
Audiobooki
(5046)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4456)
Publikacje popularnonaukowe
(4036)
Poradniki i przewodniki
(2957)
Komiksy i książki obrazkowe
(2230)
Publikacje naukowe
(2174)
Publikacje informacyjne
(1274)
Filmy i seriale
(1109)
Dramat (rodzaj)
(809)
Publikacje fachowe
(757)
Publikacje religijne
(464)
Albumy i książki artystyczne
(425)
Publikacje promocyjne
(209)
Muzyka
(194)
Nuty
(93)
Mapy
(51)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(45)
Rejestracje audio i wideo
(22)
Grafiki
(20)
Gry komputerowe
(15)
Czasopisma
(13)
Druki ulotne
(9)
Fotografie
(2)
Publikacje brajlowskie
(2)
Programy komputerowe
(1)
Rysunki
(1)
Dostępność
dostępne
(65)
tylko na miejscu
(52)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Dziecięca
(22)
Wypożyczalnia Dziecięca [podręczny]
(20)
Wypożyczalnia Młodzieżowa
(26)
Wypożyczalnia Młodzieżowa [podręczny]
(25)
F.1 [czyt.] - Botaniczna
(1)
F.4 Dzieci - Mickiewicza
(10)
F.4 [czyt. dzieci] - Mickiewicza
(1)
F.6 Dzieci - Tańskiego
(6)
F.6 [czyt. dzieci] - Tańskiego
(5)
F.7 - Zygmuntowska
(9)
F.7 [czyt.] - Zygmuntowska
(1)
Autor
Bartkowicz Marek (1960- )
(4)
Batorska Beata
(4)
Chimiak Julia
(3)
Korzeniewski Przemysław
(3)
Miłuński Filip
(3)
O'Connor Rory
(3)
O'Connor Rory. Story Cubes
(3)
Szymanowicz Maciej
(3)
Ślubowska Anna
(3)
Ced (1981- )
(2)
Coimbra Miguel
(2)
Collette Xavier
(2)
Delval Julien
(2)
Frabetti Carlo (1945- )
(2)
Fructus Nicolas (1970- )
(2)
Henry Frédéric
(2)
Kucharski Roman
(2)
Lohausen Dennis
(2)
Manuro (1977- )
(2)
Michałowska Krystyna (1943- )
(2)
Quilliams Chris
(2)
Szafrańska-Brandt Marta
(2)
Wrede Anja
(2)
Zeimet Jacques
(2)
Alspach Ted
(1)
André Marc (1967- )
(1)
Bajor Remigiusz
(1)
Barillé Albert (1921-2009)
(1)
Bauza Antoine (1978- )
(1)
Bayer Michael
(1)
Blanchot Denis
(1)
Bogen Steffen
(1)
Borsuk Karol (1905-1982)
(1)
Bouvier Fabrice
(1)
Bruchnalski Marcin (1958- )
(1)
Buonfino Aureliano
(1)
Bösch Holger
(1)
CED (1981- )
(1)
Canga C. B
(1)
Cardouat Marie (1981- )
(1)
Chassapakis Dimitris
(1)
Chvátil Vlaada (1971- )
(1)
Cottereau Jacques
(1)
Czuba Sławomir
(1)
Dorożyńska-Nidecka Małgorzata
(1)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(1)
Drögemüller Jens
(1)
Dudek Marian
(1)
Dąbrowiecka Agnieszka
(1)
Ejsing Jesper
(1)
Erben Jakub
(1)
Estèves Anne-Laure
(1)
Evergreen Nelson (1971- )
(1)
Faidutti Bruno (1961- )
(1)
Franz Klemens
(1)
Gasperini Jim
(1)
Ghigini Giulia
(1)
Gołębiowski Marek
(1)
Hansen Bjarne
(1)
Hanušová Lenka
(1)
Hladík Roman
(1)
Jackson Steve (1951- )
(1)
Jastrzębski Jakub
(1)
Jedlińska Magdalena
(1)
Kalicki Klemens
(1)
Kałuża Adam (1971- )
(1)
Keyaerts Philippe (1959- )
(1)
Kieruzalska-Gewartowska Ewa
(1)
Knight Tom
(1)
Knizia Reiner
(1)
Knizia Reiner (1957- )
(1)
Komorniczak Jarosław
(1)
Kordowski Bartłomiej
(1)
Korzeniewska Małgorzata
(1)
Kożyczkowska Magda
(1)
Kurek Krzysztof
(1)
Kučerovský Tomáš (1974- )
(1)
Lankry Jon (1982- )
(1)
Lannurien Gaël
(1)
Launius Richard
(1)
Leacock Matt
(1)
Leacock Matt (1971- )
(1)
Little Jay
(1)
MC (ilustrator)
(1)
Madaj Karol (1980- )
(1)
Madejski Jan
(1)
Magnin Florence
(1)
Majkowski Tomasz Z
(1)
Maliszewski Piotr
(1)
Matłosz Michał
(1)
Menzel Michael
(1)
Mikša Petr
(1)
Miltenberger Klaus (1963- )
(1)
Międzik Tomasz
(1)
Moon Alan R
(1)
Mourier Jean-Louis (1962- )
(1)
Murmak Filip
(1)
Niño Alex (1940- )
(1)
Nocoń Jarosław
(1)
Nowacki Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(83)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(104)
1901-2000
(6)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(110)
Język
polski
(109)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(70)
9-13 lat
(63)
6-8 lat
(58)
Młodzież
(52)
14-17 lat
(32)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(5)
Literatura angielska
(2)
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Zabawa
(7)
Zabawki
(6)
Powstanie warszawskie (1944)
(4)
Zwierzęta
(4)
Harcerze
(3)
Magia
(3)
Geografia
(2)
Gwiezdne Wojny (świat fikcyjny)
(2)
Język polski
(2)
Księżniczki i królewny (postacie fikcyjne)
(2)
Nauka
(2)
Pociągi
(2)
Poszukiwanie skarbów
(2)
Przyroda
(2)
Sherlock Holmes (postać fikcyjna)
(2)
Skojarzenia (psychologia)
(2)
Szachy
(2)
Uprowadzenie
(2)
Zamki i pałace
(2)
Zawody sportowe
(2)
Śledztwo i dochodzenie
(2)
Alpinizm
(1)
Angry Birds (postacie fikcyjne)
(1)
Arystokracja
(1)
Barillé, Albert (1921-2009)
(1)
Batman (postać fikcyjna)
(1)
Bogactwo
(1)
Celebryci
(1)
Chronologia
(1)
Cień
(1)
Cthulhu (postać fikcyjna)
(1)
Czarodzieje
(1)
Doktor Watson (postać fikcyjna)
(1)
Duchy
(1)
Dwory
(1)
Dziki Zachód
(1)
Epidemie
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(1)
Historia
(1)
Hodowla zwierząt
(1)
Imperium
(1)
Kajko i Kokosz (postacie fikcyjne)
(1)
Kalambury
(1)
Kalendarz (rachuba czasu)
(1)
Krasnoludy
(1)
Królewna Śnieżka (postać fikcyjna)
(1)
Kuba Rozpruwacz
(1)
Kultura
(1)
Kupcy
(1)
Lovecraft, H. P. (1890-1937)
(1)
Ludwik II (król Bawarii ; 1845-1886)
(1)
Mała Syrena (postać fikcyjna)
(1)
Medycyna
(1)
Miasta
(1)
Miesiące
(1)
Muminki (postacie fikcyjne)
(1)
Myszy
(1)
Pająki
(1)
Pamięć
(1)
Pantomima
(1)
Parki narodowe
(1)
Pinokio (postać fikcyjna)
(1)
Piraci
(1)
Pluszowy miś
(1)
Podróże
(1)
Policja
(1)
Pory roku
(1)
Postacie fikcyjne
(1)
Postacie historyczne
(1)
Powstańcy warszawscy
(1)
Projektowanie
(1)
Prywatni detektywi
(1)
Psy
(1)
Pustynie
(1)
Reksio (postać fikcyjna)
(1)
Renesans
(1)
Rewolwerowcy
(1)
Rolnicy
(1)
Rozbój
(1)
Rzeczywistość postapokaliptyczna
(1)
Samochody
(1)
Scrabble
(1)
Siedem cudów świata
(1)
Strach
(1)
Strefa podmiejska
(1)
Sylaby
(1)
Symbole państwa
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka przetrwania
(1)
Słuch
(1)
Technika
(1)
Tydzień
(1)
Warcaby
(1)
Wiedza
(1)
Wielbłąd
(1)
Wynalazki
(1)
Wyspa
(1)
Wyścigi samochodowe
(1)
Władcy
(1)
Temat: dzieło
Było sobie życie
(1)
Monster High (serial film.)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1939-1945
(4)
1601-1700
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Świat
(2)
Arkham (Stany Zjednoczone ; miasto fikcyjne)
(1)
Carcassonne (Francja ; okolice)
(1)
Europa
(1)
Gotham City (Stany Zjednoczone ; miasto fikcyjne)
(1)
K2 (góra)
(1)
Kuba
(1)
Massachusetts (Stany Zjednoczone)
(1)
Poleski Park Narodowy (obszar)
(1)
Santiago de Cuba (Kuba)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Gry i zabawy umysłowe
(103)
Gry planszowe
(84)
Gry paragrafowe
(15)
Gry w karty
(8)
Układanki
(8)
Komiks
(7)
Zagadki
(6)
Fantasy
(5)
Horror
(3)
Aforyzmy
(1)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Cytaty
(1)
Gry i zabawy literackie
(1)
Komiks historyczny
(1)
Komiks przygodowy
(1)
Kryminał
(1)
Mapa ścienna
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Poradnik
(1)
Powieść
(1)
Przysłowia
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Science fiction
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(88)
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
110 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Cardline : zwierzęta / Frédéric Henry, ilustracje Gaël Lannurien, Nicolas Fructis & Xavier Collette ; tłumaczenie Remigiusz Bajor. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel, copyright 2015. - 1 blaszane pudełko (wiele elementów) : karton, kolor ; 13x13x4 cm. + instrukcja ([8] stron : ilustracje ; 11 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 15 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 110 dwustronnych kart ; instrukcja.
Które zwierzę jest większe, puszczyk czy indyk? A które cięższe - krowa czy rekin? A które dłużej żyje? Pies czy wieloryb? Rozdajcie karty i ustalcie czy gracie "na wagę", "na czas życia" czy "na wielkość". Następnie każdy otrzymuje kilka kart, kładąc je przed sobą tak, że widzą tylko nazwę karty, ale nie wartości wymienionych cech. Teraz na środku stołu kładziecie losowe zwierzę, ale tak, by widzieć wartość wybranej cechy. Każdy z graczy po kolei wybiera jedno ze swoich zwierząt i stara się prawidłowo odgadnąć, czy jest ono większe / cięższe / żyjące dłużej od tego na stole (kładzie je po prawej stronie karty), czy nie (umieszcza swoją kartę po lewej stronie karty na stole). Jeśli jednak się pomyli, gracz odrzuca użytą kartę i ciągnie nową. Każdy następny gracz musi zdecydować między jakimi kartami umieścić swoje zwierzę - im dalej, tym zadanie trudniejsze, bo jest już coraz więcej kart na stole! Aby bawić się w Cardline - Zwierzęta, nie musicie znać szczegółowych informacji dotyczących zwierząt, a jedynie kierować się przeczuciem i własnymi podejrzeniami!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Gry (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Timeline : wynalazki / Frédéric Henry, ilustracje Nicolas Fructus & Xavier Collette. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel, copyright 2015. - 1 blaszane pudełko (wiele elementów) : karton, kolor ; 13x13x4 cm. + instrukcja ([8] stron : ilustracje ; 11 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 15 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 110 dwustronnych kart ; instrukcja.
Czy potrafisz odgadnąć kolejność pojawiania się wynalazków? Co wynaleziono najpierw: żarówkę czy okulary? Co powstało wcześniej: Empire State Building czy pierwsze wydanie Władcy Pierścieni J.R.R Tolkiena? Alfabet Morse'a powstał przed, czy po wynalezieniu korkociągu? Wraz z grą karcianą Timeline poznasz odpowiedzi na te, oraz inne pytania, konfrontując swą wiedzę i domysły z faktyczną chronologią. Jednak pamiętaj, nie musisz znać faktycznych dat powstania wynalazków! Do zabawy potrzeba jedynie trochę logiki, rozsądnego myślenia i gotowości do dobrej zabawy! :). Na początku gry, wszyscy uczestnicy otrzymują taką samą liczbę kart, reprezentujących rozmaite zabytki, wynalazki, dzieła sztuki i historyczne wydarzenia. Na odwrocie każdej karty znajduje się data. Rozgrywka rozpoczyna się od położenia na środku stołu jednej, losowo wybranej karty (z talii pozostałych, nieprzydzielonych graczom kart). Kartę tą należy położyć datą do góry, będzie ona punktem wyjścia do chronologicznej linii, która podczas rozgrywki będzie stopniowo budowana przez graczy. Każdy gracz w swojej turze wybiera jedną z trzymanych na ręku kart i umieszcza ją na lewo, lub na prawo od karty początkowej, zależnie od tego, czy uważa że data odpowiadająca zawartości karty jest wcześniejsza, czy późniejsza od daty początkowej. Następnie dokonuje się sprawdzenia, czy gracz miał rację. Jeśli tak, karta pozostaje na stole, w przeciwnym razie jest odrzucana, zaś gracz zmuszony jest pociągnąć nową. Czynność powtarzana jest przez kolejnych graczy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Im więcej kart na stole, tym trudniej jest poprawnie umieścić kolejną kartę. Wygrywa gracz, który jako pierwszy zdoła pozbyć się wszystkich kart.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Gry (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Fighting Fantasy)
Na okładce : Bohaterem jesteś Ty.
Pewnej deszczowej nocy twój samochód odmawia posłuszeństwa. Postanawiasz szukać pomocy w najbliższej posiadłości. Nie wiesz jednak, że przekroczenie progu tego domostwa było największym błędem w twoim życiu. W tej historii nie ma łatwych wyborów, a zło czai się tuż za rogiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GRY PARAGRAFOWE (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Domek / Klemens Kalicki ; ilustracje Bartłomiej Kordowski. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel, copyright 2016. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, drewno, kolor ; 7x28x28 cm + instrukcja (16 stron : ilustracje kolorowe ; 25 cm).
Czas gry: 30 minut.
W pudełku: (4 plansze gracza, tor dobierania kart, 60 kart pomieszczeń, 48 kart dodatków, 10 żetonów wyposażenia, 4 płytki pomocy, drewniany domek, notes, instrukcja)
W grze ty i pozostali gracze wcielicie się w rolę projektantów, którzy będą planować i rozbudowywać dom o kolejne pomieszczenia. Zdecydujecie, jakimi pokojami go wypełnicie, jaki wybrać kolor dachu oraz które dodatki znajdą się w środku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Gry (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
K2 / Adam Kałuża ; grafika Jarek Nocoń. - Edycja 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel, copyright 2014. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x30x8 cm. + instrukcje po polsku i angielsku (12 stron : ilustracje ; 29 cm).
Czas gry 60 minut.
W pudełku : 1 dwustronna plansza (z łatwiejszą i trudniejszą stroną) ; 5 plansz aklimatyzacji himalaistów (po jednej dla każdego gracza) ; 12 kafli pogody (6 letnich i 6 zimowych) ; 90 kart akcji graczy (po 18 dla każdego gracza) ; 5 kart ratunku (po 1 dla każdego gracza) ; 20 żetonów ryzyka ; 20 drewnianych pionków himalaistów (po 4 dla każdego gracza) ; 10 drewnianych pionków namiotów (po 2 dla każdego gracza) ; drewniany znacznik pogody ; znacznik pierwszego gracza ; instrukcja.
Chrzęst raków wgryzających się w lód. Zmęczona ręka wbijająca czekan w śnieżną ścianę. Ciężki oddech, gdy z wysiłkiem podrywasz ciało, by znów przesunąć się o pół metra w górę. Jeszcze tylko 100... 50 metrów dzieli Cię od szczytu K2, jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników. Stojąc w oślepiającym słońcu patrzysz w dół, gdzie czeka na Ciebie namiot. Jednak by do niego dotrzeć musisz przejść przez szalejącą na najtrudniejszym odcinku śnieżycę. Czy dasz radę? W grze K2 każdy z graczy kieruje zespołem 2 himalaistów, którzy rywalizując z innymi zespołami, starają się zdobyć szczyt i przetrwać do końca 18-dniowej wyprawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Small World / Philippe Keyaerts ; ilustracje Miguel Coimbra. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel ; Days of Wonder, copyright 2013. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x30x7 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje ; 29 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 40-80 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 2 dwustronne plansze (dla 2,3,4,5 graczy) ; 6 kart pomocy ; 15 żetonów ras (w tym 1 pusty) ; 168 żetonów ras ; 18 żetonów zapomnianych plemion ; 21 żetonów specjalnych mocy (w tym 1 pusty) ; 35 żetonów specjalnych (leża, fortece, góry, smok, itp.) ; 109 żetonów punktów zwycięstwa ; 1 kostka posiłków ; znacznik rundy ; instrukcja ; numer Days of Wonder Online Access.
Small World to gra, w której gracze prowadzą swoje nacje w świecie, który jest po prostu za mały, aby pomieścić je wszystkie... To świat zamieszkany przez różnorodne rasy - krasnoludy, czarodziejów, amazonki, gigantów, orki a nawet ludzi. Każda z tych nacji posyła do walki swoje armie - wszystko, aby zdobyć chociaż odrobinę nowego terytorium i wymazać inne plemiona z powierzchni ziemi. Niestety, cywilizacje w miarę wzrostu zatracają swoją dynamikę i możliwości rozwoju, dopada je stagnacja a w końcu upadek. Kluczem do zwycięstwa w Small World jest nie tylko wybór spośród 14 ras i 20 specjalnych mocy; najważniejsze to przewidzieć upadek i w odpowiednim momencie wycofać się z danej cywilizacji, udzielając swojego poparcia nowej sile, która rozwinie się na gruzach tych, którzy przeminęli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pędzące żółwie : Wyścig do sałaty / Reiner Knizia ; ilustracje Rolf "Arvi" Vogt. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2015. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 20x20x5 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 19 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 20 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 1 plansza ; 5 drewnianych znaczników żółwi ; 5 kartoników wyboru koloru żółwia ; 52 karty ruchu ; instrukcja.
Żółwie zwykle się nigdzie nie spieszą, ale kiedy w polu widzenia pojawia się apetyczna sałatka z liści po drugiej stronie łąki, zaczynają wyciągać swoje krótkie nóżki! Jednakże żółwiki nie są długodystansowcami, więc od czasu do czasu muszą odpocząć, najchętniej na grzbiecie innego żółwia, który może je przy okazji podwieźć... Doskonała gra planszowa dostarczająca wiele zabawy małym jak i dużym. Sympatyczne, dziecięce grafiki oraz karty oparte na symbolach pozwolą usiąść przy grze nawet bardzo małym planszówkowiczom. A "pędzące" żółwie, zwłaszcza te jedne na drugich, rozbawi nie jednego dorosłego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kajko i Kokosz : przygody wojów / autor reguł gry Reiner Knizia. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2015. - 1 gra (70 kart, karta bonusowa Dusigrosz, 12 postaci) : karton, kolor ; w pudełku 4x14x14 cm + instrukcja (3, [1] strona : ilustracje ; 13 cm).
Liczba graczy: 2-5.
Czas gry 20 minut.
Najnowsza gra o przygodach Kajka i Kokosza! Bohaterowie wyruszają z Mirmiłowa, by przeżyć wspaniałe przygody. Będą chcieli wrócić do swojego grodu z cennymi przedmiotami. Po drodze muszą uważać na wikingów oraz zbójcerzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Eksplodujące kotki / tłumaczenie Magda Kożyczkowska. - Gdańsk : Rebel, copyright 2018. - 1 gra (56 kart) : karton, papier, plastik, kolor ; w pudełku 16x11x4 cm+ instrukcja (1 strona : ilustracje ; 10 cm).
Eksplodujące kotki to ewenement w skali światowego finansowania społecznościowego. Ponad 219000 osób wsparło to miauczące szaleństwo w 2015 roku i tym samym gra osiągnęła wśród internautów status kultowego projektu. Teraz Ty dostajesz tę "niezwykle strategiczną" grę, która jest połączeniem wszelakich kotomocy oraz rosyjskiej ruletki. Twoim zadaniem będzie zostać jedynym graczem przy stole, którego nie wysadził bombowy kociak. Spryt, szczęście, zadziorność i poczucie humoru - to wszystko przyda Ci się, by mruczący przyjaciel nie przybiegł do Ciebie z wybuchową niespodzianką i nie uległ detonacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Na okładce: Komiks, w którym bohaterem jesteś ty. Na książce wyłącznie pseudonimy autorów.
Miasto zostało zaatakowane przez krwiożercze zombie! Tylko ucieczka gwarantuje przeżycie. Niech jednak nikogo nie zmyli tytuł książki- choć krew leje się tutaj strumieniami, brutalność jest karykaturalna, a Zombie to przygoda przeznaczona dla wszystkich graczy. W tym komiksie do wyboru mamy dwie postacie, mające jeden cel i dwie odmienne ścieżki przygody. Judy stara się wydostać z miasta, by znaleźć pomoc wśród żołnierzy. Natomiast Ben, który został już ugryziony z zainfekowany - ucieka przed wojskiem. Podczas gry dojdzie do wielu ciekawych konfrontacji, a mechanika zaoferuje możliwość stworzenia własnej drużyny. Czeka na was przygoda pełna akcji, dużo świetnego humoru oraz zombie… masy zombie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GRY PARAGRAFOWE [Zom] (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Horror w Arkham : A Call of Cthulu / Richard Launius i Kevin Wilson. - Edycja 2. - Kraków : Galakta ; Fantasy Flight Games, 2009. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x30x7 cm + instrukcja (24 strony : ilustracje ; 28 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 2-4 godzin.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 1 Plansza ; Instrukcja ; 1 znacznik Pierwszego Gracza ; 5 kości ; 16 kart postaci Badaczy ; 16 znaczników Badaczy ; 16 plastikowych podstawek pod znaczniki Badaczy ; 196 żetonów stanu Badaczy ; 189 kart Badaczy ; 35 kart specjalnych ; 8 arkuszy Przedwiecznych ; 20 żetonów zagłady ; 179 kart Przedwiecznych ; 60 żetonów Potworów ; 16 żetonów Bram ; 13 pozostałych znaczników.
Mamy rok 1926. Arkham Massachusetts. W całym mieście otwierają się wrota do niewyobrażalnie koszmarnych wymiarów. Z ich trzewi wydostają się ohydne stwory, które zaczynają nawiedzać noc. Co gorsza, jeśli otworzy się zbyt wiele bram, na świat uwolni się istota o niezgłębionej mocy. Naprzeciw tych przerażających potworów staje grupa Badaczy, zdeterminowana odeprzeć falę mrocznych sił wszechświata. Jeśli chcą mieć chociaż cień szansy na sukces, będą musieli zgłębić tajemnice Mitów i wykorzystać wszystkie swoje umiejętności, zaklęcia i broń. Horror w Arkham to przygodowa gra planszowa inspirowana prozą mistrza grozy H.P.Lovecrafta, przeznaczoną dla 1-8 graczy i rozgrywana w przeciągu 2-4 godzin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zakazana wyspa / Matt Leacock, ilustracje C. B. Canga ; tłumaczenie Krzysztof Kurek. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel, copyright 2010. - 1 blaszane pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 17x22x7 cm. + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 21 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 30 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 28 Kart Skarbów ; 24 Karty Zalania ; 6 Kart Śmiałków ; 24 dwustronne pola Wyspy ; 6 pionków ; 4 figurki skarbów (Kamień Ziemi, Posążek Wiatru, Kryształ Ognia, Kielich Oceanu) ; 1 Wodomierz ; 1 znacznik Poziomu Wody ; instrukcja.
Zakazana Wyspa to kooperacyjna gra przygodowa dla 2 do 4 osób. Gracze wcielają się w zespół śmiałków poszukujących czterech zaginionych skarbów na tytułowej wyspie. Tylko dobrze zorganizowana współpraca uczestników rozgrywki może powstrzymać Wyspę przed zatonięciem. Po tym, jak drużyna zdoła zdobyć skarby, musi dostać się do Przystani Głupców i stamtąd ewakuować się helikopterem, nim Wyspa pogrąży się w morskich odmętach. Jeśli wyspa zatonie nim zdążycie wykonać zadanie, wasza misja zakończy się porażką!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pandemia / Matt Leacock ; grafika Chris Quilliams ; tłumaczenie Przemysław Korzeniewski. - Wrocław : Wydawnictwo Lacerta, copyright 2013. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 22x31x5 cm + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje ; 30 cm).
Na pudełku: Czy potraficie ocalić ludzkość?
Przewidywany czas rozgrywki 45 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 1 Plansza ; 7 kart postaci ; 7 pionków graczy ; 59 kart gry ; 4 karty pomocnicze ; 48 kart infekcji ; 96 znaczników chorób ; 4 znaczniki lekarstw ; 1 znacznik poziomu zachorowań ; 1 znacznik rozprzestrzeniania się chorób ; 6 stacji badawczych ; karty pomocy ; instrukcja.
GRA KOOPERACYJNA. Cztery choroby wydostały się na świat i przed drużyną specjalistów w różnych dziedzinach stanęło zadanie odnalezienia szczepionek na te epidemie, zanim ludzkość zostanie unicestwiona. Gracze muszą współpracować ze sobą, wykorzystując silne strony swych postaci i dobrze planować strategię, jaką wykorzystają, by pozbyć się chorób, zanim w serii coraz gwałtowniejszych epidemii opanują one cały świat. Na przykład Specjalista Operacyjny potrafi budować laboratoria badawcze, potrzebne do tego, by wynajdywać szczepionki na choroby. Naukowiec potrzebuje tylko 4 kart konkretnej choroby, by ją wyleczyć, zamiast zwyczajowych 5. Choroby rozprzestrzeniają się jednak przerażająco szybko, zaś czas ucieka. Drużyna musi jednocześnie starać się powstrzymywać napór epidemii na dotkniętych nimi obszarach oraz wynajdywać szczepionki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Star wars : X-Wing : gra figurkowa / Jay Little ; tłumaczenie Michał Walczak-Ślusarczyk. - Kraków : Wydawnictwo Galakta ; Fantasy Flight Games, copyright 2016. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 26x26x5 cm. + 3 instrukcje (16, 24, 4 strony : ilustracje ; 23 cm).
Na podstawie filmu Gwiezdne Wojny : Przebudzenie mocy.
Przewidywany czas rozgrywki 30-45 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: -2 plastikowe pomalowane myśliwce TIE Najwyższego Porządku -1 plastikowy pomalowany X-wing Ruchu oporu -3 plastikowe podstawki -6 plastikowych kolumn -8 żetonów statków -1 żeton inicjatywy -3 wskaźniki manewrów -11 wzorników manewrów -4 żetony uników -4 żetony skupienia -6 żetonów asteroid -6 żetonów namierzonego celu -7 żetonów osłon -3 żetony stresu -5 żetonów satelitów -6 żetonów min -34 różne żetony -13 kart statków -33 karty uszkodzeń -5 kart rozwinięć -1 linijka zasięgu -3 kości ataku -3 kości obrony -1 zasady wprowadzające -1 kompletna księga zasad -1 księga misji.
X-Wing: Przebudzenie Mocy - Zestaw Podstawowy. Dawno, dawno temu w odległej galaktyce… Nastały niespokojne czasy. Wraz ze wzrostem wpływów Najwyższego Porządku, galaktykę ogarnia coraz większy niepokój. Jednak dzięki bohaterskim siłom Ruchu oporu, płomień nadziei nadal się tli. Odważni bohaterowie muszą przebudzić drzemiącą w nich siłę i umiejętności, które będą im potrzebne w walce z mroczną potęgą wroga. X-Wing to szybka, taktyczna gra, osadzona w uniwersum Star Wars. W trakcie rozgrywki gracze kontrolują gwiezdne myśliwce Ruchu oporu albo Najwyższego Porządku, wybierają pilotów, którzy zasiądą za ich sterami, wyposażają je w specjalną broń i usprawnienia - wszystko to w celu pokonania swoich rywali. Niniejsze pudełko zawiera wszystkie elementy niezbędne dla dwóch graczy do rozpoczęcia przygody z grą X-Wing, w tym pomalowane plastikowe statki, specjalne kości, karty, żetony oraz zasady wprowadzające. Jeśli gracze będą chcieli wynieść swoją rozgrywkę na zupełnie nowy poziom, mogą skorzystać z zasad zaawansowanych oraz specjalnych misji, także zawartych w tym pudełku. Piloci do maszyn! Niech Moc będzie z wami! To jest drugi, samodzielny zestaw podstawowy do gry X-wing. Zawiera on wszystkie elementy niezbędne do rozgrywki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Znaj znak : gra edukacyjna/ projekt gry i koordynacja wydania Karol Madaj. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej. Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, copyright 2012. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 21x21x8 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje).
W pudełku: 132 karty do gry, 133 karty pomocnicze z opisem symboli, instrukcja.
Znaj Znak to emocjonująca gra edukacyjna. Na kartach umieszczono symbole z najnowszej historii Polski. Każda para kart ma tylko jeden wspólny znak. Znajdź go pierwszy, zapamiętaj nazwę i zdobądź punkt!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Komiksy paragrafowe są nowością na polskim rynku wydawniczym. Wydawnictwo Instytutu Pamięci Narodowej i Muzeum Powstania Warszawskiego wspólnie przygotowały taką właśnie publikację poświęconą warszawskiemu zrywowi w 1944 roku. Nowoczesna formuła pozwala czytelnikowi stać się uczestnikiem prawdziwych wydarzeń rozgrywających się na ulicach stolicy. Bo komiks paragrafowy to coś więcej niż typowy komiks. Nie czyta się go w tradycyjny sposób, lecz daje on możliwość wyboru własnej ścieżki, dzięki czemu opowiada wiele różnych historii. W trakcie lektury to czytelnik bowiem decyduje o przebiegu wydarzeń, o losach postaci, jest aktywnym uczestnikiem chwil ważnych dla powstańczej Warszawy. Jak w grze paragrafowej każda decyzja odsyła do innego paragrafu, a tam następuje ciąg dalszy historii. To czytelnik sam decyduje, jak rozwinie się akcja. Do rozwiązania jest mnóstwo zagadek, szyfrów i tajnych kodów, a spostrzegawczość zostanie nagrodzona. Co ważne zawsze można zacząć lekturę od początku i podejmować inne decyzje. Powstanie wtedy nowa opowieść.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GRY PARAGRAFOWE [Pow] (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Komiks, w Którym Bohaterem Jesteś Ty : gra dla młodszych i starszych graczy)
Na książce wyłącznie pseudonim autora i ilustratora, nazwa właściwa: Quaireau, Emmanuel i Mathieu Marcq.
Komiks paragrafowy w klimacie mangi, porywająca fabuła i piękne wydanie! Zakazana magia ma swoją cenę. Utrata przyjaciół, rodziny, spokoju, moralności... Kapryśny książę demonów ma teraz nad Tobą władzę. Może jednak jest dla Ciebie jakaś szansa, a Twoja dusza nie jest do końca zepsuta? To, jak pokierujesz swoim przeznaczeniem zależy tylko od Ciebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Tekst także na stronie 2. i 3. okładki. Na okładce: Komiks, w którym bohaterem jesteś ty. Na książce wyłącznie pseudonimy autorów.
Komiks, w którym bohaterem jesteś Ty! Tajemnicze porwanie córki policjanta to dopiero początek mrocznej opowieści z pogranicza thrillera i horroru. Nieznani sprawcy wysyłają list z żądaniem okupu, który główny bohater musi osobiście dostarczyć do tajemniczego domostwa. Jak się później okaże, skrywa ono wiele sekretów, przy których porwanie wydaje się być niewinną zabawą. W tej opowieści dla starszych graczy, zło wydaje się czaić za każdym rogiem, a mroczna atmosfera wprost wylewa się z komiksu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GRY PARAGRAFOWE (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Karak / Petr Mikša i Roman Hladík. - Kraków : Albi ; copyright [2017]. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 24x32x7 cm + instrukcja (29 stron : ilustracje ; 30 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 45 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 80 płytek podziemi (w tym 1 początkowa z jaśniejszym rewersem) ; 6 tekturowych pionków bohaterów ; 5 podstawek ; 6 kart bohaterów ; 5 arkuszy wyposażenia ; 30 żetonów punktów wytrzymałości ; 1 woreczek na żetony potworów i skarbów ; 43 żetony potworów ; 10 żetonów skrzyń ze skarbami ; 2 kości ; 1 żeton klątwy ; instrukcja w języku polskim, słowackim, czeskim i francuskim.
Data wydania na podstawie: https://polter.pl/planszowki/Karak-c30219.
Labirynt pełen skarbów... i potworów! Sześciu dzielnych bohaterów wkracza do tej plątaniny korytarzy, by zdobyć skrytą tam fortunę, a każdy z nich ma innego asa w rękawie. Jednak skrzynie ze skarbami są zamknięte na klucz, a wszędzie jest pełno potworów. Komu więc uda się przechytrzyć rywali, pokonać potwory i zdobyć legendarny smoczy klejnot? W grze Karak każdy gracz prowadzi przez labirynt, znajdujący się w podziemiach tytułowego zamku, jednego z sześciu śmiałków. Kafelek po kafelku, gracze odkrywają labirynt, spotykają w nim potwory, z którymi muszą walczyć, zdobywają wyposażenie i zaklęcia, które mogą wykorzystać do tego, aby stać się silniejszymi, a przede wszystkim skarby, których znalezienie zapewni im bogactwo. Zwycięzcą, a zarazem prawdziwym czempionem Karak, zostaje gracz posiadający najwięcej skarbów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zwierzak na zwierzaku / Klaus Miltenberger ; ilustracje Michael Bayer. - [Warszawa] : Haba, copyright 2005. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, drewno, kolor ; 22x22x5 cm + instrukcja w 6 językach (25 stron : ilustracje ; 21 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 15 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 29 kolorowych figurek zwierząt wykonanych z drewna ; jedna kolorowa kostka z różnymi symbolami ; instrukcja.
Zwierzęta chcą pokazać jak łatwo jest im zrobić piramidę z własnych ciał. Kto będzie w stanie postawić krokodyla na pingwinie a na nim węża a na samym czubku tukana? Cała zabawa polega na tym, aby ułożyć piramidę ze wszystkich swoich zwierzaczków - kto pierwszy pozbędzie się figurek, a przy tym nie przewróci budowli, ten wygrywa. Natomiast podstawą konstrukcji jest długaśny krokodyl! Każdy gracz otrzymuje zestaw 7 zwierząt, do którego zaliczają się: żółta małpka, biała owieczka, zielony wąż, pomarańczowy tukan, biało - czarny pingwin, brązowy jeżyk, zielona jaszczurka. Grę rozpoczyna ten, kto potrafi najdłużej ustać na jednej nodze - zupełnie jak flaming! Następnie zabawa toczy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeżeli zdarzy się, że ktoś zburzy piramidę, gra wcale się nie kończy! Do puli takiego gracza trafiają po prostu dwa nowe zwierzaczki do ułożenia na piramidzie. Zwycięzca otrzymuje natomiast tytuł mistrza w układaniu zwierząt.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Gry (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej